» Hibaelhárítás » Hibaelhárítás » Hálózati problémák » Vezetékes helyi hálózattal kapcsolatos problémák
|
Vezetékes helyi hálózattal kapcsolatos problémák
Lásd az alábbi részeket:
A Távoli felhasználói felület nem jelenik meg.
Ellenőrizze a hálózati kapcsolatot.
Ellenőrizze, hogy a készülék IP-címe megegyezik-e a számítógép IP-címének alhálózati címével.
A készüléken alapértelmezés szerint engedélyezve van a <DHCP> és az <Auto IP> beállítás. Ez azt jelenti, hogy a készülék automatikusan kap IP-címet.
Ha a készülék és a számítógép alhálózati címe nem megfelelő az együttműködéshez, manuálisan állítsa be az egyes eszközök IP-címét úgy, hogy ugyanazt az alhálózati címet tartalmazzák.
A készülék IP-címét a következő részben leírtak szerint ellenőrizheti:
Általános hálózati címek felismerése
Ha a beállított alhálózati maszk a „255.255.255.0”, az alhálózati címet úgy kapjuk meg, hogy az IP-cím ponttal elválasztott utolsó értékét 0-ra cseréljük.
Példa:
IP-cím: 192.168.127.123
Alhálózati maszk: 255.255.255.0
Alhálózati cím a fenti példa esetén: 192.168.127.0
Nem állítható be kapcsolat az útválasztókon túl. Használja az alhálózati címet az adott szegmensen (az útválasztón) belül.
Győződjön meg arról, hogy az <IPv4 címszűrés>, az <IPv6 címszűrés> vagy a <MAC címszűrés> beállítás nincs bekapcsolva a készüléken.
Ha be van állítva ilyen funkció, módosítsa a beállítást úgy, hogy a számítógép IP-címe és MAC-címe ne legyen letiltva.
Ellenőrizze, hogy nincs-e <Ki> értékre állítva az <SNMPv1 beállítás> vagy az <SNMPv3 beállítás> beállítás a készülékhez.
Előfordulhat, hogy nem tudja megadni és megtekinteni a készülék egyes beállításait olyan segédprogramból, amely az információ lekéréséhez az SNMP protokollt használja. Módosítsa <Be> értékűre az <SNMPv1 beállítás>, illetve az <SNMPv3 beállítás> beállítást.
Megadhatja a <Be> értéket az <SNMPv1 beállítás> és az <SNMPv3 beállítás> beállításnál is.
Ha az <SNMPv1 beállítás> beállításnál a <Be> lehetőség van kiválasztva, akkor a készülék nem ismerhető fel, ha a készülék eléréséhez olyan logikai csoportnevet használ a segédprogramban, amely különbözik a készüléken megadott névtől. Ha a logikai csoport neve nem ismerhető fel, ellenőrizze a csoportnevet.
Gondoskodjon róla, hogy a <Hozzárendelt port beállítás> beállításnál a <Be> érték legyen kiválasztva.
A nyomtató portjának neve nem jelenik meg a [Print to the following port(s)] (Nyomtatás a következő port(ok)ra) beállításnál
Győződjön meg róla, hogy a megfelelő nyomtatóillesztő program van telepítve a számítógépre.
Ha vezetékes helyi hálózati kapcsolatra vált át a másik módról (USB-csatlakozás vagy vezeték nélküli helyi hálózati kapcsolat), távolítsa el az MF illesztőprogramot.
Az eltávolítás befejeződése után telepítse újra az MF illesztőprogramot. Lásd a Telepítési kézikönyvet.
Győződjön meg arról a nyomtatók mappájában, hogy a számítógép nyomtatási céljaként a készülék van beállítva.
A készülék a tárcsázó kapcsolata segítségével automatikusan helytelen címzetthez csatlakozik (betárcsázós útválasztó használata esetén)
Ha a körözvénynek nem kell áthaladnia a betárcsázós útválasztón, állítsa be úgy a betárcsázós útválasztót, hogy a körözvény ne haladjon át rajta. Ha a körözvénynek át kell haladnia a betárcsázós útválasztón, ellenőrizze, hogy helyesek-e a betárcsázós útválasztó beállításai.
Ha a DNS-kiszolgáló külső hálózatban található, a célhelyet ne az állomásnévvel, hanem az IP-címmel adja meg. Ez akkor is érvényes, ha olyan eszközhöz szeretné csatlakoztatni a készüléket, amely a készülékkel azonos hálózatban található.
Ha a DNS-kiszolgáló ugyanabban a hálózatban található, mint a készülék, és a DNS-kiszolgálón regisztrált eszköz a külső hálózathoz csatlakozik, ellenőrizze a beállításokat.
062L-0LS